تولید مواد ضد عفونی کننده و هزاران ماسک به صورت روزانه برای مبارزه با ویروس کرونا

بخش فنی آستان قدس حسینی از تولید روزانه بیش از سه هزار ماسک و توزیع آن بین کارکنان آستان قدس حسینی و کارکنان برخی از ادارات استان کربلا خبر داد.

حاج کریم الانباری مسئول بخش فنی حرم با اعلام این خبر گفت: کمبود ماسک در بازار و بالا بودن قیمت آن، بخش فنی آستان را بر آن داشت تا جهت مبارزه با ویروس کرونا ماسکهایی را تولید و به صورت رایگان توزیع کند.

وی افزود: بخش فنی با همکاری برخی دیگر از بخشهای آستان توانست در مرحله اول روزانه هزار ماسک تولید کند و اکنون این تعداد به روزانه سه هزار ماسک رسیده است. تولید این تعداد ماسک،نیاز موجود را برطرف نمی کند، به ویژه اینکه برخی دیگر از ادارات استان کربلا نیز تعدادی ماسک را برای کارکنان خود درخواست نموده اند لذا در تلاشیم که تولید ماسک را افزایش دهیم.

مسئول بخش فنی آستان قدس حسینی با اعلام اینکه ماسکهای تولید شده در این بخش از پارچه مرغوب و قابل شستشو تولید شده است، افزود: این بخش دستگاه ضدعفونی نیز ساخته است و یکی از این دستگاهها در بخش امور اداری آستان و دو دستگاه هم اکنون در بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد. شایان ذکر است که هفت دستگاه قابل نصب دیگر نیز برای استفاده در ورودیهای آستان در دست ساخت است.

پیوست ها