خطبه دوم نماز جمعه به امامت سید احمد صافی – 18/10/1394

حجت الاسلام و المسلمین سيد احمد صافی در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه گردید با اشاره به فرارسیدن نود و پنجمین سالروز تاسیس ارتش عراق، اظهار داشت: امروزه ارتش عراق با هدف دفاع از وطن و ملت و مقدسات این کشور سخت ترین نبردها را با گروهکهای تکفیری داعش تجربه می کند، این روز را به تمامی نیروهای مسلح کشور عراق تبریک می گوییم و از خداوند منان مقام عالی را برای شهدای کشور و شفای عاجل را برای مجروحین خواستاریم.

ایشان در محور دیگری از سخنان خود افزودند: در سال گذشته میلادی از قوای سه گانه و تمامی جهات ذیعلاقه خواستیم گامهای جدی در مسیر اصلاح و تحقیق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد و مفسدان صورت گیرد و تاکنون که وارد سال جدید شده ایم، متاسفانه هیچ اقدام جدی گرفته نشده و این امر باعث تاسف شدید است و در حال حاضر به این سخنان چیز دیگری نمی افزاییم.

امام جمعه کربلا ادامه دادند: در آن شکی نیست که حفظ محیط زیست از امور ضروری است که باید مورد اهتمام دولت و شهروندان باشد. خداوند منان دو رود بزرگ که دجله و فرات است را بر مردم این کشور مرحمت فرمود و اگر از آنها بصورت صحیح استفاده گردد، بیش از موارد دیگر منافع نصیب این کشور و مردم می گردد. متاسفانه در سالهای اخیر شاهد آن هستیم که در مناطق مختلف ضایعات و در برخی مناطق آبهای سیستم فاضلاب در این رودها انداخته می شود که این خطری بزرگ را برای شهروندان و همچنین کشاورزی و دامی بوجود می آورد. لذا از دولت عراق اجرای اقدامات لازم جهت ممانعت از اینگونه اقدامات و حفظ محیط زیست را از شهروندان خواستاریم.

پیوست ها