خطبه دوم نماز جمعه به امامت سید احمد صافی – 8/8/1394

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه گردید ضمن اشاره به موضوعاتی همچون هماهنگی نیروهای امنیتی و استفاده صحیح از نعمت های الهی، سه امر مهم را یادآور شد.

موضوع اول :

پیروزی های ارزشمندی که اخیرا به همت نیروهای امنیتی ، داوطلبان مردمی و فرزندان عشایر غیور عراق محقق شده است میبایست مورد توجه و حمایت مسئولان قرار گرفته و از تجربیات آن در نبردهای آینده استفاده کنند.همچنین کلیه امکانات و تسهیلات در راستای پیروزی ایشان فراهم و احتیاجات ایشان تا بهبود اوضاع اقتصادی کشور ، برسایر نیازها ترجیح داده شود.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی بین یگان های مختلف به عنوان عامل مهم پیروزی های اخیر افزود : فرماندهان میبایست تلاش بیشتری در راستای ایجاد هماهنگی انجام داده وضمن رعایت احتیاط از هرگونه غفلت بپرهیزند چرا که دشمن از هر فرصتی برای نفوذ استفاده خواهد کرد. از خداوند متعال خواستاریم که دشمن را خوار و کشور ما را از شر دشمن در امان دارد.

موضوع دوم :

یکی از مهمترین وظایف دولت های محلی و مرکزی استفاده از نعمت های خدادادی در راستای خدمت به هموطنان میباشد و چنانچه دولت به این وظیفه عمل نکند ، چه بسا نعمت به بلا مبدل گردد که نمونه آن را در بارندگی های روزهای اخیر مشاهده شد.

برهمگان واضح ومبرهن است که باران از بزرگترین نعمت های الهی بوده و برکات بسیاری را برای عموم مردم به همراه دارد ، ولی متاسفانه به دلیل عدم انجام وظیفه دولت در زمینه اصلاح شبکه های آب ، این نعمت الهی باعث ایجاد مشکلات فراوانی در شهرهای مختلف عراق شده است. در هر حال مردم در حال پرداخت بهای سنگین بی توجهی و فساد اداری مسئولان هستند.

موضوع سوم :

در این روزها و با توجه به بارش شدید باران مشکلات آوارگان جنگ در شهرهای مختلف بیشتر شده و گزارش ها حاکی از آن است که این قشر در شرایط بسیار دشواری به سر میبرند.

مسئولیت یاری به این عزیزان به عهده همگان است و از همین مکان مقدس به کلیه هموطنان اعلام میدارم که تا حد امکان و ضمن حفظ کرامت به یاری این عزیزان بپردازند. انجام این عمل انسانی و اخلاقی علاوه بر اجر و پاداش عظیم موجب ارتقای روحیه تعاون و برادری میگردد. از خداوند تبارک و تعالی مسئلت دارم که کشور ما را ایمن گرداند و برکات خود را به ما ارزانی دارد.

پیوست ها