داعش وبائی کشنده برای ملت های منطقه است و این گروهک بازیچه و وسیله ای برای تحقیق اهداف خبیثانه اطراف منطقه ای است

حجت الاسلام والمسلمين شيخ عبدالمهدی کربلایی امام جمعه کربلا در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) اقامه گردید، سه موضوع را یاد آور شدند: در نیمه شعبان و سالروز ولادت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محبین اهل بیت (علیهم السلام) این مناسبت را جشن می گیرند و تعداد زیادی از آنان به کربلای معلی مشرف می شوند، در این خصوص یاد آور می شویم که شرایط کشور بامشکلات و چالشهای رو در رو، با سالهای گذشته متفاوت است. ملت این کشور و نظامیان و نیروهای مردمی داوطلب جنگ با گروهکهای تکفیری داعش نبردهای سرنوشت سازی را با گروهکهای تکفیری داعش دارند و بخاطر این نبردها تعداد زیادی شهید ، وتعدادی دیگر جانباز، یتیم و بیوه شده اند و تعداد زیادی از شهرها و روستاهای خود فراری شدند، لذا ضروریست که جشن ها و خوشحالی هایمان بمناسبت سالروز ولادت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با اوضاع سخت کشور متناسب باشد و امکانات خود را در پشتیبانی از نیروهای نظامی و پناهندگان از شهرهای جنگ زده و یتیمان آنان بکار گیریم و قداست این مناسبت را مراعات نموده و از هرگونه اقدامات غیرمناسب خودداری شود.

امام جمعه کربلا از تمامی زائران محترم خواست با نیروهای نظامی و کارمندان ادارات خدماتی همکاری نمایند و قوانین کشور و همچنین نظافت شهر را رعایت نموده و به حق العام احترام بگذارند.

ایشان افزودند: با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور ضروریست که در استفاده از انرژی برق و آب صرفه جویی گردد.

شيخ عبدالمهدی کربلایی در محور دیگری از سخنان خود گفتند: حوادثی که در منطقه صورت گرفته و همچنین گسترش داعش در مناطق معینی از عراق وبرخی کشورهای دیگر و نمایان شدن مدارکی مبنی بر حمایت مادی و لوجستیک برخی جناحهای منطقه از این گروهک تروریستی نشانه این است که کشورهای منطقه و ملت های آنها با درگیری های خونبار فرقه ای و قومی تهدید شده اند که سالهای زیادی به طول می انجامد و منجر به توقف توسعه و پیشرفت این کشورها با هدف تجریه و تقسیم آن کشورها خواهد شد.

لذا برای گرفتن فرصت ها از دشمنان و دور نمودن خطرها، ضروریست تمامی گروههای سیاسی و دینی و اجتماعی کشور همگی درکنار هم موضعی واضح و صریح داشته باشند. همگی بدانند این جنگ جنگی ملی، اخلاقی و انسانی است و هیچگونه جنگ طایفه ای نیست.

داعش وبائی کشنده برای ملت های منطقه است و این گروهک بازیچه و وسیله ای برای تحقیق اهداف خبیثانه است در دستان برخی اطراف منطقه ای، ضرویست با تمامی امکانات برای مبارزه با این گروهک برخواسته و تنها به اظهارات و مواضع رسانه ای اکتفا نکنیم، ضروریست وحدت ملی بویژه در شهرهای تصرف شده توسط داعش حفظ گردد و با نیروهای نظامی و نیروهای مردمی داوطلب جنگ با گروهک تکفیری داعش همکاری شود.

ايشان طی سخنانی شجاعت سرباز عراقی (مصطفی العذاری) که توسط عناصر تكفيری داعش شكنجه و سپس به مقام والای شهادت نائل شد را یادآور شد و رحمت الهی را برای وی و تمامی شهیدان از خداوند منان مسئلت نمود و اظهار داشت: ما یقین داریم که خون پاک این شهیدان هدر نمی رود و با خون پاک شهیدان، کشور عراق و ملت و مقدسات این کشور از نقشه های ناپاک دشمنان محفوظ خواهد ماند و مقام والای شهادت وهمجواری با پیامبران و امامان و صدیقان مبارکشان باد.

پیوست ها