ورود دسته‌های عزاداری به آستانهای قدس حسینی و عباسی برای عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام کاظم (علیه السلام)

با طلوع صبح بیست و پنجم ماه رجب، دسته های عزاداری به منظور برپایی مراسم عزاداری در مصیبت جانسوز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) به دو آستان قدس حسینی و عباسی مشرف شدند.

حاج رياض نعمه السلمان، رئیس بخش شعایر، موکبها و هیاتهای حسینی در مصاحبه با شبکه جهانی الکفیل گفت: از صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السّلام) دسته های عزاداری جهت عرض تسلیت به حضرت امام حسین و حضرت ابوالفضل عباس (علیهما السلام) به دو آستان قدس حسینی و عباسی وارد شدند.

وی گفت: ما طرحی را برای استقبال از این دسته ها آماده کرده ایم که از اماکن نزدیک به حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) وارد حرم می‌ شوند و با عبور از بین الحرمین به صحن مطهر حضرت امام حسین (علیه السلام) مشرف می شوند.

السلمان ادامه داد: برای برگزاری مراسم عزاداری در شرایط استثنایی کنونی به دلیل تبعات ناشی از شیوع کرونا هر دسته عزاداری به چند گروه تقسیم شده است و طبق جدول زمانی و مکانی وارد می گردند تا تردد زائران بدون وقفه انجام پذیرد و ازدحامی رخ ندهد.

وی گفت: ما ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، مسیر ثابت و مشخصی را برای حرکت دسته های عزاداری که اکثر آنها از استان کربلای معلی هستند مشخص کرده‌ایم.

پیوست ها