احداث شش مرکز پزشکی مجهز در نزدیکی حرم مطهر سید الشهداء (علیه السّلام) جهت خدمت رسانی به زائران اربعین

آستان قدس حسینی از اجرای طرح امدادرسانی اورژانس در ایام اربعین حسینی خبر داد.

دکتر ستار الساعدی ناظر بر بخش پزشکی آستان قدس حسینی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به دستور متولی شرعی آستان قدس حسینی، تیم پزشکی و آموزشی وابسته به آستان قدس حسینی که نظارت بر بیمارستانها و موسسات پزشکی وابسته به حرم را بر عهده دارد، طرحی برای خدمت رسانی ویژه زیارت اربعین را ارائه نموده است.

وی افزود: مراکزی برای امدادرسانی اورژانس در ایام اربعین افتتاح شده است. مرکزی در خیابان باب القبله با ظرفیت پانزده تخت شامل اتاق عمل، داروخانه، آزمایشگاه و سونوگرافی شروع به کار نموده است. مرکز امداد رسانی اورژانس دوم بین خیمگاه و خیابان شهدا واقع است. مرکز امداد رسانی اورژانس سوم در نزدیکی مقام صاحب الزمان (عج) افتتاح شده است. دو مرکز نیز در بیمارستانهای سفیر الحسین و زین العابدین شروع به خدمت رسانی نموده اند. مراکز اورژانسی نیز برای ارائه خدمات پزشکی در داخل حرم مطهر برای خدمت رسانی به زائران محترم اربعین حسینی افتتاح شده است.

وی ادامه داد: آموزش زائران جهت رعایت دستورالعملهای بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری و آماده باش تعداد زیادی آمبولانس از جمله اقدامات دیگر این بخش است.

لازم به ذکر است که آستان قدس حسینی با نظر به دستور متولی شرعی حرم مبنی بر ضرورت ارائه بهترین خدمات پزشکی و امدادرسانی های اورژانس به زائران اربعین حسینی، تمامی امکانات خود را به کار گرفته است.

پیوست ها