تحسین نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق به خدمات آستان قدس حسینی در مبارزه با ویروس کرونا

نماینده سازمان جهانی بهداشت در سفری به کربلا و دیدار با متولی شرعی آستان قدس حسینی، با اشاره به خدمات آستان قدس حسینی در مبارزه با ویروس کرونا اعلام نمود که وضعیت کربلای معلی از مکانهای دیگر بهتر است.

دکتر«ادهم اسماعیل» نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق در کنفرانس مطبوعاتی که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد؛ گفت: از اینکه امروز در خدمت متولی شرعی آستان قدس حسینی بودم و در مورد امور مربوط به مبارزه با ویروس کرونا و افتتاح یک آزمایشگاه تحقیقاتی - درمانی در این استان بحث و گفتگو نمودیم؛ خوشحال هستم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: همه تدابیر پیشگیرانه ای که دولت عراق اتخاذ کرده است بسیار خوب بوده وبا نظارت ما سازمان جهانی بهداشت صورت گرفته است.

بخش درمانی در عراق نیاز به تجدید نظر در بسیاری از موارد دارد.

اسماعیل افزود: آمارهایی که خبرگزاری رویترز درباره مبتلایان به ویروس کرونا در عراق منتشر کرده است، دقیق نیست. با توجه به منحی مربوط به نمودار مبتلایان ممنوعیت تردد کاهش می یابد، اما اگر روند ابتلاء به این بیماری صعودی شود باید منع رفت و آمد ادامه یابد.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت، میلیونها دلار برای کشف دارویی برای این بیماری اختصاص داده است و امید دارد که در طول شش تا نه ماه آینده داروی این بیماری کشف شود.

پیوست ها