خطبه دوم نماز جمعه به امامت شیخ عبدالمهدی کربلایی – 25/10/1394

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی دینی در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه گردید، به دو موضوع اشاره نمودند:

در چند روز گذشته پایتخت کشور (بغداد) شاهد رخ دادن حوادث ناگواری بود که از جمله آن می توان به حمله مجموعه ای از تروریستهای داعشی به برخی از بازارهای شهر و همچنین حدوث چندین انفجار در اماکن عمومی بغداد اشاره کرد.

نیروهای امنیتی در رویارویی با تحرکات تروریستی تنها نباید به روش های معمول مانند پست های ایست و بازرسی و تدابیر عادی اکتفا کنند، بلکه ضرورت دارد فعالیت های اطلاعاتی خود را با استفاده از عناصر مردمی برای کسب اطلاعات دقیق از اماکن حضور باندهای تروریستی گسترش دهند.

همچنین شهر مقدادیه واقع در استان دیاله عراق نیز در چند روز گذشته شاهد حملات و تعرض هایی در چند مسجد و منزل بود که ما به شدت این اعمال را محکوم کرده و نیروهای امنیتی و مسلح کشور را در قبال جلوگیری از تکرار این تحرکات مسئول می دانیم.

شیخ عبدالمهدی کربلایی حملات اخیر داعش را تلاشی برای جبران وپوشش شکست های بزرگ اخیر در الانبار و جبال مکحول درشمال صلاح الدین دانست و افزود، دستگاه های نظامی عراق بایستی از گروه های مردمی و عشایر با تجهیز آنان به سلاح و امکانات مورد نیاز حمایت کنند تا آنان قادر باشند از نیروهای مسلح عراق در جنگ علیه داعش پشتیبانی کنند.

امام جمعه کربلا در محور دیگری از سخنان خود گفت : همه می دانند با نظر به کاهش مستمر قیمت نفت که بودجه اصلی کشور عراق از فروش آن است ، این کشور اوضاع مالی و اقتصادی سختی را سپری می کند، و سپری کردن این مرحله با کمترین خسارتها مگر با همدستی و همکاری همه طرف ها و پیشروی بر اساس برنامه های علمی که توسط متخصصین نگاشته شده، امکان پذیر نیست.

ایشان در خاتمه خاطر نشان کردند: اهتمام دولت به امنیت کشور و دفع خطرات گروهکهای تکفیری داعش از اهمیت اهتمام به اوضاع اقتصادی و مالی کشور و استفاده از متخصصین عراقی و جهانی برای معالجه بحران های اقتصادی کم نمی کند.

پیوست ها