خطبه دوم نماز جمعه به امامت شیخ عبدالمهدی کربلایی در روز 17 /7 /1394

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی امام جمعه کربلا در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه گردید چند موضوع مهم را یادآور شدند.

موضوع اول:

در روزهای اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر نیروهای مسلح ، داوطلبان مردمی و فرزندان عشایر غیور عراق در استان الانبار و آزادسازی برخی مناطق اشغالی بوده ایم.از خداوند متعال برای این عزیزان قهرمان صبر ، نیرو ، ثبات و پیروزی بر دشمنان را خواستارم .

وی افزود : تروریست های داعش با کارگزاری خودروهای بمب گذاری شده در مکان های عمومی ، بی شرمانه به جنایات خود ادامه میدهند که متاسفانه در هفته گذشته شاهد جنایت بزرگ این گروهک تروریستی در مناطق الخاص و الزبیر و کشتار هموطنان بیگناه بودیم. وی ضمن طلب شفای عاجل مجروحان و مغفرت درگذشتگان این حادثه جانگذاز ، از نیروهای مسلح خواست مسئولیت خود را در قبال حمایت از شهروندان از شر تروریست های داعش به خوبی انجام دهند.

موضوع دوم :

باتوجه به اوضاع نابسامان مالی در کشور عراق و پیش بینی کارشناسان اقتصادی مبنی بر عدم بهبود درآمدهای مالی کشور در آینده نزدیک ، هشداری در خصوص مشکلات جدید بودجه عمومی در سالهای آینده وجود دارد.

وی افزود : با توجه به صرف هزینه های هنگفت در راستای پشتیبانی جنگ با داعش و عدم وجود شاخصه های پیشرفت در امر تولید و کشاورزی ، احتمال وام دار شدن دولت عراق افزایش یافته و در نتیجه نیاز به برنامه ریزی های مالی و ترسیم چشم اندازهای زمانی بیش از هرزمان دیگر احساس میشود.

امید است که مسئولان کشورضمن استفاده از تجربیات کارشناسان ، در راستای اخذ تمهیدات لازم جهت حل مشکلات کشور گام بردارند.

وی ایجاد عدالت اجتماعی و اعطای حقوق بازنشستگان را از مهمترین اقدامات اجرایی خواند و ضمن تاکید بر ریشه کن کردن تبعیض ، تجدید نظر در صرف مبالغ هنگفت و غیر ضروری و همچنین عدم هدر دادن بیت المال را امری مهم خواند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی همچنین  اظهار داشت : مشارکت شهروندان در درمان مشکلات و دشواریهای موجود نیازمند آگاهی و فرهنگ سازی هرچه بیشتر بوده و شهروندان میبایست با مصرف بهینه و مدیریت زمان در راستای افزایش تولید ، مسئولیت شرعی ، ملی و اخلاقی خود را جهت حل مشکلات جامعه انجام داده و نسبت به این امر مهم بیتفاوت نباشند.

موضوع سوم :

اوضاع دشوار کشور ، اهتمام ویژه نیروهای سیاسی را در راستای پیگیری عملیات اصلاح طلبانه ایجاب میکند.

وی همچنین بر عدم پوشش گذاری بر خطاهای اشخاص در هرموقعیت و درجه ای تاکید کرده و افزود : دولت می بایست از توجیه اتهامات بی اساس پرهیز کرده و این اشخاص را تحت پیگرد قانونی قرار دهد ، چراکه در صورت عدم مجازات مجرمان ، تشنج ، بحران  و دشمنی در کشور افزایش می یابد.

وی همچنین از دولت درخواست کرد که قضات مسئول پرونده های فساد و خانواده های ایشان را تحت حمایت ویژه خود قرار دهد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی در پایان صلاح و اصلاح همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت داشت .

پیوست ها