امام جمعه كربلا بر ضرورت تسریع در حسابرسی فاسدان تاکید کردند

حجت الاسلام و المسلمین (سید احمد صافی) در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی برگزار گردید اظهار داشت : نبرد سنگینی که نیروهای مسلح ، داوطلبان مردمی و فرزندان عشایر غیور در میدان های مختلف و با تروریست های داعش دارند ، یکی از شریفترین نبرد هاست چرا که در راستای دفاع از جان و آینده و همچنین عزت و مقدسات وطن میباشد.

وی با اشاره به وقایع موجود در مناطق تحت اشغال تروریست ها و اعمال وحشیانه و به دور از انسانیت آنها افزود : فجایعی همچون به بردگی گرفتن زنان ، تجاوز ، قتل بیگناهان به بدترین وجه ممکن ،آوارگی صدها هزار نفر از شهروندان و از بین بردن بسیاری از نشانه های تمدن عراق نمونه هایی از این افعال وحشیانه میباشند.

جنگ با تروریست های داعش به معنای کلمه یک جنگ حساس و سرنوشت ساز بوده و فرزندان دلاور ما در میدان های نبرد ، ماموریت بسیار سخت و مهمی را برعهده دارند. وی همچنین از دولت وملت درخواست کرد که با تمام قوا از رزمندگان حمایت کرده و ضمن تقویت روحیه ایشان ، اهتمام و توجه به خانواده هایشان را نیز در اولویت قراردهند.

وی همچنین تصریح کرد : امنیت و استقرار کنونی موجود در شهرها و مناطق کشور ، نتیجه تلاشها و فداکاریهای این قهرمانان بوده و جدال بر سر اصلاحات نباید باعث فراموشی نبرد سخت این عزیزان شود ، بلکه لازم است آنان را از نظر سلاح ، آموزش و ساماندهی مورد حمایت قرار دهیم و این از مهمترین خواسته های اصلاح طلبان میباشد.

سید احمد الصافی همچنین اظهار داشت : جدال اصلاحاتی که امروز شاهد آن هستیم نیز جدالی سرنوشت ساز بوده و آینده ما و کشور ما را مشخص خواهد کرد. ملت و دولت نیز هیچ انتخابی جز پیروزی در آن ندارند ولیکن این مساله نیازمند صبر و تلاش مخلصانه فرزندان ملت میباشد.

پس از سالهای طولانی بحران فساد و گستردگی آن در سازمانهای اجرایی دولت و غیره ، امکان دستیابی به اصلاحات در مدت زمان کوتاه وجود ندارد ولیکن ناگزیریم با عدم اهمال در اجرای اقدامات در این راه ثابت قدم باشیم.

وی بار دیگر با تاکید بر ضرورت اصلاح دستگاه قضایی در راستای اجرای صحیح وظایف خود خاطر نشان کرد : هدف ما مبالغه در بیان فساد و کوتاهی دستگاه قضایی در سالهای اخیر نیست و لیکن افزایش فساد به شیوه های مختلف همچون دزدی از بیت المال ، شبکه های سرقت ،اخاذی و گسترش فرهنگ رشوه خواری در دولت وجامعه از نتایج تخلف مسئولان دستگاه قضایی و سرپیچی آنان از اجرای وظایف قانونی میباشد.

نماینده مرجعیت اعلی همچنین با تاکید بر گام های اصلاح طلبانه افزود : این گام ها باید مطابق با قانون باشند که مخالفان فرصتی برای شکایت به دادگاه ها و ادعای تناقض این گامها با قانون اساسی را نداشته باشند.

وی افزود : چنانچه گام های اصلاح طلبانه نیازمند تغییرات قانونی و یا تصویب قانون جدید باشند ، لازم است دولت طرح آن را جهت تدوین و جلوگیری از حذف آن در آینده به مجلس نمایندگان ارائه دهد.

وی درپایان افزود : سه قوه مقننه ، قضائیه و مجریه چاره ای جز گام نهادن در مسیر اقدامات اصلاح طلبانه نداشته و لازم است در راستای مجازات فاسدان و سارقان بیت المال شتاب کنند.

وی همچنین درخواست حمایت مسئولان امر اصلاح را مطرح کرده و برای عوامل مخلص در این امر از خداوند متعال خیر و استعانت مسئلت داشت.

پیوست ها