امام جمعه کربلا : دولت باید در فراهم نمودن تجهیزات کافی و پیشرفته برای یافتن خودروهای بمب گذاری شده اقدام نماید

شیخ عبدالمهدی کربلایی امام جمعه کربلا در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه گردید، با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در استانهای دیاله و بغداد اظهار داشت : درست در زمانی که نیروهای دلاور مسلح، داوطلبین مردمی و عشایر غیور به صف دشمن زده و خسارات فراوانی را به داعش وارد کرده اند این گروهک تلاش می کند غریزه ی جنایتکارانه خود را با انتقامی فرقه گرایانه، از شهروندان بی گناه اشباع كند و زن و مرد و کودک و پیر را با بمب گذاری در بازارها و اماکن مملؤ از جمعیت به خاک و خون بکشد تا بلکه مقداری از درد شکست را بر خود هموار کند. یک نمونه از این تلاش ها انفجار جمعه هفته گذشته همزمان با جشن مردمی بمناسبت عید سعید فطر در منطقه "خان بنی سعد" در استان دیالی و همچنین بغداد بود که صدها شهید و زخمی برجای گذاشت و شادی مردم را به عزا بدل کرد.

امام جمعه كربلا افزود: ما ضمن اینکه با خانواده های شهداء ابراز همدردی می کنیم و از خداوند منان شفای مجروحان را طلب می کنیم ؛ به نیروهای امنیتی گوشزد می کنیم که سرپرستان این زنان و کودکان برای دفاع از خاک عراق خانه و کاشانه خود را ترک کرده و جان خود را برای حفظ خاک و ناموسشان فدای کشور می کنند، آیا این درست است که در چنین شرایطی خانواده های این رزمندگان در شهرها طعمه ای سهل و آسان برای تروریست ها شوند تا خودروهای بمب گذاری شده جان آنها را بگیرد؟ آیا این نتیجه اهمال کاری یا سازش، کمبود امکانات و یا هر بهانه غیرقابل پذیرش دیگری نیست؟

ایشان ادامه دادند: از دولت انتظار می رود تا با تمام توان به سیاست سختگیری در برابر این عناصر و مجازات شدید عناصری که دست داشتنشان در ریختن خون مردم ثابت شده است ادامه دهد و آن دسته از نیروهای امنیتی که با سهل انگاری و جدی نگرفتن وظیفه خود روزنه های امنیتی را برای اقدام تروریستها باز گذاشته اند و در برابر از دست رفتن جان مردم بی تفاوت هستند نیز مجازات شوند.

همچنین دولت باید در فراهم نمودن تجهیزات کافی و پیشرفته برای یافتن خودروهای بمب گذاری شده اقدام نماید و توانایی نیروهای امنیتی را برای شناسایی خودروهای بمب گذاری شده و تروریستها با آموزش های ویژه افزایش دهد.

امام جمعه کربلا گفت: دولت همچنین موظف است تا با فعالتر کردن بخش اطلاعاتی خود در مناطقی که هسته های پنهان گروه های داعش در آن بیشتر هستند و مجهز کردن این مناطق به دستگاه های اطلاعاتی پیشرفته جهت شناسایی و کشف ارتباطات و تحرکات تروریست ها، زمینه را برای کاهش اقدامات تروریستی فراهم نماید.

امام جمعه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به تصمیم شورای وزیران در زمینه کاهش حقوق و مزایای مسئولین عالی رتبه کشوری اشاره نمود و ضمن استقبال از این اقدام گفت: تصمیم شورای وزیران مبنی بر کاهش مزایای رؤسای قوای سه گانه، نمایندگان پارلمان و افراد داری پست های خاص گامی مثبت در مسیری صحیح است و این امر لازمه تصویب در پارلمان است تا تنها نوشته ای بر روی کاغذ نباشد و تصمیمی نباشد که مردم و رسانه ها را برای مدتی سرگرم کند و درپایان هم راهی به تصویب و بدل شدن به قانون نیابد ، همانطور که در گذشته نیز شاهد برخی اقدامات از این دست بوده ایم.

ایشان افزودند: همچنین شایسته است که این تصمیمات با تصمیم های دیگری که محقق کننده عدالت اجتماعی برای شهروندان و کاهش دهنده ی فاصله تبعیض آمیز بین آنان باشد تکمیل گردد. ضمنا ضروری است که از بسیاری هزینه های دولتی که چندان ضرورت ندارد و می شود از آنها جلوگیری کرد صرف نظر شود به ویژه آنکه کشور ما گرفتار شرایط دشوار اقتصادی است و می طلبد که در هزینه کردن درآمدها دقت فوق العاده ای صورت گیرد.

امام جمعه کربلا در خاتمه سخنان خود از مسئولین خواستند که با شجاعت و روحیه وطن دوستی ریشه کنی فساد را با هدف پیشرفت اقتصادی کشور آغاز کنند.

پیوست ها